Strona główna » Roczna akademia projektowania wnętrz stacjonarnie
Roczna akademia projektowania wnętrz stacjonarnie
Miasta w których odbywa się Akademia: Warszawa, Poznań, Łódź, Kraków, Szczecin, Wrocław, Gdańsk, Bydgoszcz, Katowice, Rzeszów, Olsztyn.
Mamy przyjemność zaprosić Państwa na Roczną Akademię Projektowania jest to autorska kompleksowa metoda nauczania sztuki projektowania wnętrz – szkolenie roczne rozpoczynające się od października a kończące w połowie czerwca, wzorowane na studiach podyplomowych.
Możliwość uzyskania Dyplomu Studiów Wyższych lub PodyplomowychW zakres Rocznej Akademii Projektowania wchodzi:
- TEORIA I RYSUNEK z projektowania wnętrz i mebli - 56h
- CZTERY PROGRAMY KOMPUTEROWE do projektowania wnętrz i mebli: SketchUp, V-Ray, Enscape i Vectorworks - 154h
- wizyty w sklepach partnerskich – 3-6 h
Pierwszy semestr od października do przełomu stycznia-lutego to teoria i rysunek oraz pierwsze dwa miesiące programu komputerowego SketchUp, Następnie z architektem są umawiane wizyty w sklepach partnerskich w terminie pasującym całej grupie. Drugi semestr od lutego do połowy czerwca to same programy komputerowe: SketchUp, V-Ray, Enscape, Vectorworks.
Zajęcia odbywają się w trybie weekendowym w co drugą sobotę i niedzielę w godzinach 9:00-16:00 (7h).
Czas trwania
- TEORIA (projektowanie wnętrz i mebli) - 28h = 4 dni
- RYSUNEK TECHNICZNY (projektowanie wnętrz i mebli) - 28h = 4 dni
- WIZYTY W SKLEPACH PARTNERSKICH - 3-6h = 1 dzień
- SKETCHUP + V-RAY + ENSCAPE - programy komputerowe (praktyka) - 98h = 14 dni
- VECTORWORKS - program komputerowy (praktyka) - 56h = 8 dni
Egzamin
Zaliczenie Rocznej Akademii Projektowania (egzamin) polega na całorocznej pracy w postaci:
- odrabiania prac domowych takich jak moodboardy, kosztorysy, zestawienia materiał
- wykonania prac podczas rysunku technicznego
- wykonanie modelu 3D wnętrza mieszkania, dokumentacja projektowa oraz fotorealistyczne wizualizacje wnętrza wykonane na minimum jednym programie komputerowym np. (SketchUp + V-Ray)
Kursant tworzy swoje portfolio
Po zakończonym szkoleniu, kursant nie oddaje/przekazuje prac zaliczeniowych, tak jak to się dzieje w innych instytucjach. Każdy absolwent Rocznej Akademii Projektowania zachowuje wszystkie swoje prace, jako pierwsze własne portfolio. Prace składają się z dokumentacji projektowej rysunków technicznych (w tym: instalacji wodno-kanalizacyjnych, elektryki, zabudowy meblowej) oraz projektów wykonanych w programach komputerowych (model 3D wnętrz, dokumentacja projektowa, a także fotorealistyczne wizualizacje wnętrza).
Wszystkie wykonane powyżej prace kursant dokumentuje w postaci zdjęć jpg. które na koniec przesyła architektowi prowadzącemu na jego adres mailowy.
Oddanie wszystkich prac skutkuje uzyskaniem certyfikatu.
W ramach AKADEMII zapewniamy:
- międzynarodowy certyfikat firmowy ukończenia kursu z numerem wpisu do Rejestru Instytucji Szkoleniowych - ZOBACZ WZÓR
- materiały szkoleniowe w postaci:
- autorski skrypt szkoleniowy,
- dostęp do dysku Google z materiałami wideo, które są dodatkową bazą teoretyczną, zawierają materiały do indywidualnej nauki oraz prezentacji od wszystkich naszych architektów z całej Polski, w przypadku nieobecności na zajęciach zawsze mogą państwo otworzyć nagrania wideo i nadrobić stracone zajęcia;
- materiały do rysunku technicznego: bloki milimetrowe, kalki techniczne, skalówki , ołówki automatyczne
- indywidualne klucze licencyjne przyznawane każdemu uczestnikowi z licencją 6-miesięczną programu komputerowego Vectorworks Architect, licencję edukacyjną Enscape i klucze edukacyjne SketchUp na czas trwania Akademii
- małe kameralne grupy do 15 osób maksymalnie (najczęściej ok. 6-10 osób)
- komfort nauki i odpowiedź na każde nurtujące Państwa pytanie
- dobrą atmosferę i kreatywną pracę
- wykładowców - architektów z doświadczeniem → więcej o prowadzących zajęcia TUTAJ
Laptop na zajęcia komputerowe
Na zajęciach preferowane są własne laptopy, gdyż prowadzący zadaje drobne prace domowe, aby cały czas trenować poruszanie się w programie również w domu. Ciągłość pracy jest niezbędna, aby uzyskać najlepsze efekty edukacyjne.
Program
Program kursu część teoria i rysunek
Rozdział I Style w aranżacji wnętrz
- Podstawowe style
- Styl klasyczny
- Styl nowoczesny
- Styl rustykalny
- Styl eklektyczny
- Pozostałe, wybrane style
- Styl skandynawski
- Styl loftowy i industrialny
- Styl eko
- Styl prowansalski, Shabby Chic
- Styl glamour
- Styl marynistyczny i Hampton
Rozdział II Teoria koloru we wnętrzach
- Jak łączyć kolory we wnętrzach?
- Jak korzystać z koła kolorów?
- Optyczne i psychologiczne działanie barw
- Wzorniki kolorów, kolor roku
Rozdział III Oświetlenie
- Naturalne i sztuczne oświetlenie
- Rodzaje źródeł światła
- Natężenie oświetlenia
- Temperatura barwowa
- Oprawy oświetleniowe
- Stopień ochrony IP
- Program do projektowania oświetlenia Dialux
Rozdział IV Pomieszczenia – ergonomia i trendy
- Przedpokój
- Kuchnia
- Strefy i rodzaje kuchni, trójkąt roboczy
- Meble kuchenne - rodzaje szafek, frontów i blatów
- Wyposażenie kuchni
- Salon
- Sypialnia
- Łazienka
- Urządzenia sanitarne
- Armatura łazienkowa
Rozdział V Podstawowe elementy projektu konstrukcyjnego i instalacji
- Stropy i ściany
- Schody
- Drzwi
- Instalacje elektryczne i sanitarne
Rozdział VI Elementy wykończeniowe: okładziny, pokrycia, materiały
- Farby i tynki
- Drewno i jego imitacje we wnętrzach
- Cegły i płytki imitujące cegły we wnętrzach
- Płytki ceramiczne
- Beton, szkło i metal we wnętrzach
- Panele, okładziny ścienne, maty sibu
- Tapety
- Rolety, plisy, zasłony
- Sztukaterie, boazerie angielskie
- Sucha zabudowa z płyt gipsowo-kartonowych, sufity podwieszane
- Posadzki i wykładziny
Rozdział VII Rysunek odręczny
- Zasady rysunku technicznego
- Kompozycja
- Perspektywa i aksonometria
- Prace przedprojektowe
- Umowa
- Źródła informacji o nieruchomości
- Elementy projektu aranżacji wnętrz
- Zakres i forma projektu
- Mood board, koncepcja, rzuty i kłady
- Kosztorys
Meblarstwo
1. Materiałoznawstwo
- Zawody branży meblarskiej: stolarz, technolog, projektant mebli, tapicer, rzeźbiarz, ebenista
- Drewno: budowa, gatunki, właściwości fizyczne i mechaniczne, kolory drewna, fornir
- Materiały drewnopochodne: sklejka, płyty wiórowe OSB, MFP, płyty pilśniowe MDF, HDF,
- Materiały drewnopochodne: sklejka, płyty wiórowe OSB, MFP, płyty pilśniowe MDF, HDF, płyty paździerzowe, producenci płyt meblowych: Egger, Pfleiderer, Kronospan, SWISS KRONO, kolory dekorów
2. Style w meblarstwie
- Historia mebli; terminologia meblarska, typy mebli,
- Styl Ludwika XIV, regencja, rokoko, styl Ludwika XVI, empire, styl angielskiej regencji,
- Klasycyzm, biedermeier, historyzm, meble windsorskie, meble Thoneta, secesja, art déco, meble rustykalne, Bauhaus,
- Ikony designu, meble PRL, styl kolonialny, meble industrialne, styl prowansalski, shabby chick; trendy w meblarstwie: trend eko, recykling, upcykling, meble z palet, drugie życie mebli
3. Projektowanie mebli
- Podstawy kompozycji w meblarstwie, złoty prostokąt, symetria
- Podstawy kompozycji w meblarstwie, złoty prostokąt, symetria
- Rysunek odręczny i techniczny dla projektanta mebli
- Projektowanie zabudowy kuchennej, ergonomia mebli
4. Praktyczne know-how: technologia mebli i warsztat projektanta mebli
- Narzędzia i prace stolarskie: metody obróbki drewna, przecinanie, szlifowanie, klejenie, okleinowanie, sposoby wykończania powierzchni mebli
- Akcesoria meblowe Blum: zawiasy, okucia, prowadnice
- Środki ochrony i dekoracji drewna; produkty: lakiery, bejce, lakierobejce, lazury, oleje, woski
5. Meblarstwo artystyczne i renowacja
- Ornamenty i dekoracje mebli drewnianych
- Intarsja, inkrustacja, rzeźbienie w drewnie
- Renowacja i antyki; techniki renowacji, konserwacji i odnawiania mebli
6. Projektowanie mebli w programie komputerowym Vectorworks
- Komputerowe wspomaganie projektowania
- Tworzenie projektu, modelu 3D i wizualizacji mebla w programie Vectorworks
- Interfejs graficzny programu, skróty klawiszowe, poruszanie się w programie, paski narzędzi, modelowanie i teksturowanie mebla
Literatura:
- Jerzy Smardzewski, Projektowanie mebli, PWRiL, 2018
- Notes kolekcjonera, Vintage Kolektyw
- Pierre Kjellberg, Historia mebli europejskich. Od średniowiecza do współczesności ze szczególnym uwzględnieniem wzorów francuskich, Arkady, 2014
- Jakub Rzymowski, Odnawianie starych mebli, Wyd. Seria, 2005
- Irena Swaczyna, Meble. Naprawa i odnawianie, PWRiL, 1995
- Janusz Sękowski, Konserwacja mebli zabytkowych, Wyd. Naukowe Semper, 2009
Renowacja mebli, Arkady, 2011 - Xavier Dyevre, Tajemnica antyków. Renowacja mebli, Arkady, 2013
- Julia de Bierre, James Bain Smith, Renowacja. Metody konserwacji antyków i starych przedmiotów, Wydawnictwo RM, 2011
- Pilar Diaz, Renowacja mebli i starych przedmiotów, Wydawnictwo RM, 2008
- Praca zbiorowa, Prace stolarskie. Meblarstwo artystyczne, toczenie, markieteria, renowacja, Arkday 2018
- Izydor Grzeluk, Słownik terminologiczny mebli, PWN, 2000
Program kursu część komputerowa
Projektowanie w programie SketchUp – od podstawy do wizualizacji
1. Środowisko pracy SketchUp
1.1. Interfejs programu – Menu rozwijane
- Pasek narzędzi
- Pasek Stanu
1.2. Konfiguracja programu
- Informacje o modelu
- Preferencje programu
- Personalizacja przestrzeni roboczej - Zasobnik Domyślny
2. Zanim zaczniesz pracę z modelem (Dobrze wiedzieć ) – Instruktor
- Skróty klawiszowe
- Punkty charakterystyczne/ snapy
3. Poruszanie się w programie
- Przestrzeń 3D
- Przestrzeń 2D
- Zaznaczanie
- Widoki
4. Narzędzia programu SketchUp
- Narzędzia rysunkowe
- Narzędzia modyfikujące
- Narzędzia konstrukcyjne
- Narzędzia kamery
- Narzędzia spaceru
- Narzędzia kształtowania powierzchni
- Narzędzia bryły
5. Modelowanie
- Warstwy
- Grupy
- Komponenty
- Precyzyjne modelowanie
- Teksturowanie i jego opcje
- Biblioteka 3D Warehous
- Materiały zewnętrzne
6. V-ray for SketchUp
- Interfejs
- Materiały
- Światła
- Ustawienia renderowania
Wszystkie części będą omawiane i opracowywane na elementach wyposażenia wnętrz, które w konsekwencji doprowadzą do stworzenia w pełni zbudowanego modelu wnętrza, na podstawie którego zostaną wykonane wizualizacje.
Program Vectorworks
DZIEŃ 1
1. Zapoznanie z interfejsem graficznym programu.
- Pasek menu
- Narzędzia podstawowe, dodatkowe
- Palety zarządzania i nawigacji
- Menedżer zasobów
- Obszar roboczy
2. Personalizacja programu – preferencje Vectorworks oraz preferencje dokumentu
- Częstotliwość autozapisu
- Ustawienia jednostek dokumentu
- Siatka snapowania i referencyjna
- Skróty klawiszowe
3. Narzędzia podstawowe rysowania: rysowanie 2D.
- Poruszanie się po obszarze roboczym
- Rysowanie 2D (linie, kształty, figury) metody rysowania
- Dynamiczne snapowanie w trakcie rysowania
- Scalanie, wycinanie powierzchni
- Odsunięcie krawędzi
- Zaznaczanie, obracanie, przesuwanie, kopiowanie, tworzenie szyku
- Skalowanie obiektów 2D
- Gumka
- Grupowanie obiektów
4. Narzędzia rysowania: modelowanie 3D
- Widoki standardowe
- Podstawowe kształty 3D
- Zagadnienie ekstruzji – metody i zastosowanie
- Edycja brył – scalanie, wycinanie, powłoka
- Historia edycji brył
5. Style linii i oraz materiały obiektów
- Paleta atrybuty
- Nadawanie materiałów obiektom
- Biblioteka materiałów
- Tworzenie własnych tekstur
DZIEŃ 2
1. Menedżer zasobów
- Nawigacja po oknie Menedżera
- Import obiektów z istniejących bibliotek
- Tworzenie nowych zasobów i bibliotek
- Internetowe biblioteki obiektów i materiałów
2. Organizacja projektu
- Klasy, warstwy projektowe, kondygnacje, arkusze prezentacji, okna widoku
3. Modelowanie 3D obiektów architektonicznych
- Metody tworzenia ścian i płyt
- Własne typy ścian i płyt
- Typy i modelowanie schodów i poręczy
- Typy i modelowanie dachów
- Wstawienie okien i drzwi, opisanie, edycja typów, etykieta okien i drzwi
DZIEŃ 3
1. Rozpoczęcie modelowania mieszkania dwupokojowego (salon, sypialnia, kuchnia, łazienka)
- Organizacja projektu, utworzenie kondygnacji
- Tworzenie własnego typu ściany
- Wrysowanie ścian na podstawie zaimportowanego rzutu mieszkania (pdf) lub modelowanie przy wpisywaniu wymiarów
- Tworzenie własnego typu płyty
- Wrysowanie płyt podłogi i stropu
- Wstawienie okien i drzwi, opisanie, edycja typów, etykieta okien i drzwi
DZIEŃ 4
1. Kontynuacja modelowania mieszkania.
- Meblowanie i oświetlenie salonu
- Dekoracje, rozrzeźbienia ścian
2. Modelowanie listwy przypodłogowej wg przekroju
3. Modelowanie 3D stolika kawowego.
4. Teksturowanie obiektów
DZIEŃ 5
5. Ustawienia oświetlenia naturalnego
6. Ustawienia oświetlenia sztucznego
7. Tekstury Renderworks
- Odbcia, przezroczystość, relief
- Szum
- Materiały metaliczne
4. Renderworks Fur – włos dywanu / trawa
DZIEŃ 6
1. Ustawienia renderingu
- ekspozycja
- rozdzielczość renderu
- jakość renderingu
- zapisanie i wczytywanie gotowych ustawień
2. Widok za oknem – opcjonalnie
3. Wykonanie wizualizacji dzień / noc sypialni i salonu
4. Wykonanie wizualizacji aksonometrycznej całego mieszkania.
5. Efekt głębi ostrości
6. Poprawianie kolorystyki gotowych, wyrenderowanych obrazów
DZIEŃ 7
7. Rozwinięcie ścian wewnętrznych
8. Tworzenie okna przekroju
9. Wymiarowanie rysunku
- Metody wymiarowanie
- Style wymiarowania
4. Tworzenie arkuszy opartych na layoutach
- Import rysunków, wizualizacji, widoków 3d na arkusze
- Wydruk zestawu arkuszy do pdf
- Zapisanie zestawu arkuszy
5. Pytania i odpowiedzi
Terminy
Spotkania | Termin 1 |
Termin 2 |
Termin 3 |
Warszawa | |||
Bydgoszcz |
|
|
|
Łódź |
|
||
Poznań | |||
Kraków |
|
|
|
Wrocław |
|
||
Katowice |
|
|
|
Rzeszów |
|
|
|
Gdańsk |
|
||
Szczecin |
|