Roczna akademia projektowania wnętrz stacjonarnie

Miasta w których odbywa się Akademia: Warszawa, Poznań, Łódź, Kraków, Szczecin, Wrocław, Gdańsk, Bydgoszcz, Katowice, Rzeszów, Olsztyn.

Mamy przyjemność zaprosić Państwa na Roczną Akademię Projektowania jest to autorska kompleksowa metoda nauczania sztuki projektowania wnętrz – szkolenie roczne rozpoczynające się od października a kończące w połowie czerwca, wzorowane na studiach podyplomowych.

Możliwość uzyskania Dyplomu Studiów Wyższych lub Podyplomowych

W zakres Rocznej Akademii Projektowania wchodzi:

Pierwszy semestr od października do przełomu stycznia-lutego to teoria i rysunek oraz pierwsze dwa miesiące programu komputerowego SketchUp, Następnie z architektem są umawiane wizyty w sklepach partnerskich w terminie pasującym całej grupie. Drugi semestr od lutego do połowy czerwca to same programy komputerowe: SketchUp, V-Ray, Enscape, Vectorworks.

Zajęcia odbywają się w trybie weekendowym w co drugą sobotę i niedzielę w godzinach 9:00-16:00 (7h).

Czas trwania

Egzamin

Zaliczenie Rocznej Akademii Projektowania (egzamin) polega na całorocznej pracy w postaci:

Kursant tworzy swoje portfolio

Po zakończonym szkoleniu, kursant nie oddaje/przekazuje prac zaliczeniowych, tak jak to się dzieje w innych instytucjach. Każdy absolwent Rocznej Akademii Projektowania zachowuje wszystkie swoje prace, jako pierwsze własne portfolio. Prace składają się z dokumentacji projektowej rysunków technicznych (w tym: instalacji wodno-kanalizacyjnych, elektryki, zabudowy meblowej) oraz projektów wykonanych w programach komputerowych (model 3D wnętrz, dokumentacja projektowa, a także fotorealistyczne wizualizacje wnętrza).

Wszystkie wykonane powyżej prace kursant dokumentuje w postaci zdjęć jpg. które na koniec przesyła architektowi prowadzącemu na jego adres mailowy.

Oddanie wszystkich prac skutkuje uzyskaniem certyfikatu.

W ramach AKADEMII zapewniamy:

Laptop na zajęcia komputerowe

Na zajęciach preferowane są własne laptopy, gdyż prowadzący zadaje drobne prace domowe, aby cały czas trenować poruszanie się w programie również w domu. Ciągłość pracy jest niezbędna, aby uzyskać najlepsze efekty edukacyjne.

Program

Program kursu część teoria i rysunek

Rozdział I Style w aranżacji wnętrz

Rozdział II Teoria koloru we wnętrzach

Rozdział III Oświetlenie

Rozdział IV Pomieszczenia – ergonomia i trendy

Rozdział V Podstawowe elementy projektu konstrukcyjnego i instalacji

Rozdział VI Elementy wykończeniowe: okładziny, pokrycia, materiały

Rozdział VII Rysunek odręczny

Rozdział VIII Projekt aranżacji wnętrz

Meblarstwo

1. Materiałoznawstwo

2. Style w meblarstwie

3. Projektowanie mebli

4. Praktyczne know-how: technologia mebli i warsztat projektanta mebli

5. Meblarstwo artystyczne i renowacja

6. Projektowanie mebli w programie komputerowym Vectorworks

Literatura:

  • Jerzy Smardzewski, Projektowanie mebli, PWRiL, 2018
  • Notes kolekcjonera, Vintage Kolektyw
  • Pierre Kjellberg, Historia mebli europejskich. Od średniowiecza do współczesności ze szczególnym uwzględnieniem wzorów francuskich, Arkady, 2014
  • Jakub Rzymowski, Odnawianie starych mebli, Wyd. Seria, 2005
  • Irena Swaczyna, Meble. Naprawa i odnawianie, PWRiL, 1995
  • Janusz Sękowski, Konserwacja mebli zabytkowych, Wyd. Naukowe Semper, 2009
    Renowacja mebli, Arkady, 2011
  • Xavier Dyevre, Tajemnica antyków. Renowacja mebli, Arkady, 2013
  • Julia de Bierre, James Bain Smith, Renowacja. Metody konserwacji antyków i starych przedmiotów, Wydawnictwo RM, 2011
  • Pilar Diaz, Renowacja mebli i starych przedmiotów, Wydawnictwo RM, 2008
  • Praca zbiorowa, Prace stolarskie. Meblarstwo artystyczne, toczenie, markieteria, renowacja, Arkday 2018
  • Izydor Grzeluk, Słownik terminologiczny mebli, PWN, 2000

Program kursu część komputerowa

Projektowanie w programie SketchUp – od podstawy do wizualizacji

1. Środowisko pracy SketchUp

1.1. Interfejs programu – Menu rozwijane

1.2. Konfiguracja programu

2. Zanim zaczniesz pracę z modelem (Dobrze wiedzieć ) – Instruktor

3. Poruszanie się w programie

4. Narzędzia programu SketchUp

5. Modelowanie

6. V-ray for SketchUp

Wszystkie części będą omawiane i opracowywane na elementach wyposażenia wnętrz, które w konsekwencji doprowadzą do stworzenia w pełni zbudowanego modelu wnętrza, na podstawie którego zostaną wykonane wizualizacje.

Program Vectorworks

DZIEŃ 1

1. Zapoznanie z interfejsem graficznym programu.

2. Personalizacja programu – preferencje Vectorworks oraz preferencje dokumentu

3. Narzędzia podstawowe rysowania: rysowanie 2D.

4. Narzędzia rysowania: modelowanie 3D

5. Style linii i oraz materiały obiektów

DZIEŃ 2

1. Menedżer zasobów

2. Organizacja projektu

3. Modelowanie 3D obiektów architektonicznych

DZIEŃ 3

1. Rozpoczęcie modelowania mieszkania dwupokojowego (salon, sypialnia, kuchnia, łazienka)

DZIEŃ 4

1. Kontynuacja modelowania mieszkania.

2. Modelowanie listwy przypodłogowej wg przekroju

3. Modelowanie 3D stolika kawowego.

4. Teksturowanie obiektów

DZIEŃ 5

5. Ustawienia oświetlenia naturalnego

6. Ustawienia oświetlenia sztucznego

7. Tekstury Renderworks

4. Renderworks Fur – włos dywanu / trawa

DZIEŃ 6

1. Ustawienia renderingu

2. Widok za oknem – opcjonalnie

3. Wykonanie wizualizacji dzień / noc sypialni i salonu

4. Wykonanie wizualizacji aksonometrycznej całego mieszkania.

5. Efekt głębi ostrości

6. Poprawianie kolorystyki gotowych, wyrenderowanych obrazów

DZIEŃ 7

7. Rozwinięcie ścian wewnętrznych

8. Tworzenie okna przekroju

9. Wymiarowanie rysunku

4. Tworzenie arkuszy opartych na layoutach

5. Pytania i odpowiedzi

Terminy

Spotkania
Termin 1
Termin 2
Termin 3
Warszawa
Bydgoszcz
Łódź
Poznań
Kraków
Wrocław
Katowice
Rzeszów
Gdańsk
Szczecin