FAQ – odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
Masz pytanie? Sprawdź poniżej, być może jest tutaj odpowiedź.
Pytania przed zapisem na kurs
1. Jaki laptop do projektowania wnętrz ? ( Minimalne wymagania)
Wymagania dotyczące laptopa odpowiedniego do pracy na programach do projektowania wnętrz można znaleźć tutaj: https://on-arch.pl/wp-content/uploads/2025/02/ON-ARCH-Wybor-laptopa_2024.pdf.pdf
2. Czy mogę uzyskać świadectwo uczelni wyższej?
Każda osoba, która ukończy Roczną Akademię Projektowania Wnętrz może uzyskać świadectwo ukończenia studiów podyplomowych lub kształcenia specjalistycznego. Szczegółowe informacje na ten temat znajdują się na stronie: https://on-arch.pl/o-nas/
3. Czy po kursie mam uprawnienia do bycia architektem ?
Można projektować wnętrza, tj. być projektantem wnętrz po ukończeniu kursu projektowania wnętrz. Na ten moment w Polsce prawo tego nie reguluje, można ukończyć kurs aby móc pracować w zawodzie projektanta wnętrz. Zatem po zakończeniu naszych kursów możesz zaprojektować kompleksowo wnętrze na które składa się: projekt koncepcyjny, instalacje wod.-kan i elektryczne, projekt zabudów meblowych, dobór materiałów, wstępne kosztorysowanie, zakres wykonawstwa, wizualizacje. Projektant wnętrz nie ponosi odpowiedzialności prawnej jeśli np. szafka w kuchni spadnie klientowi na głowę, tę odpowiedzialność ponosi wykonawca czyli stolarz. Wszyscy wykonawcy są zobowiązani wykonywać samodzielnie inwentaryzacje wnętrza przed przystąpieniem do prac i odpowiadają za przeprowadzone prace, architekt jedynie sugeruje wymiary np. w podziału szafek kuchennych, sugeruje kolorystykę i dobór materiałów, ale nie ponosi odpowiedzialności za wykonawstwo. Certyfikat ukończenia kursu lub świadectwo ukończenia studiów podyplomowych może bardzo pomóc w wyróżnieniu się i stawianiu pierwszych kroków na rynku pracy, zatem warto posiadać dyplom ukończenia szkoły lub kursu o który inwestor może poprosić przed podpisaniem umowy i podjęciem współpracy.
4. Jestem osobą początkującą, czy kurs jest dla mnie?
Wszystkie nasze kursy skierowane są do osób początkujących, które nie miały wcześniej styczności z projektowaniem wnętrz. Wystarczy zainteresowanie tą tematyką, chęć nauki i podstawowa znajomość obsługi komputera. Proszę się nie martwić, większość osób na kursie jest zupełnie “zielona” i do takich osób skierowany jest nasz kurs, a nasi doświadczeni architekci doskonale wiedzą jak przekazać wiedzę takim osobom.
5. Czy po kursie będę mogła od razu projektować?
Nasze kursy przygotowują w pełni do zawodu projektanta wnętrz: zaczynamy od teorii, poprzez rysunek techniczny, kończąc na nauce programów komputerowych. Każdy kursant podczas zajęć tworzy swój pierwszy, kompleksowy projekt, na który składa się model 3D mieszkania, dokumentacja wykonawcza i fotorealistyczne wizualizacje. Jeżeli zatem będziesz systematycznie ćwiczyć i utrwalać wiedzę oraz umiejętności z kursu to możesz od razu zacząć przygodę z profesjonalnym projektowaniem wnętrz. 60% naszych kursantów po kursie zakłada własną działalność gospodarczą i zaczyna samodzielnie projektować.
6. Co robimy na kursie?
Szczegóły dotyczące programów każdego ze szkoleń można znaleźć na podstronach dedykowanym każdemu z rodzaju kursu:
7. Kursy Online – Czy wszystkie zajęcia są na żywo?
Na kursach online z projektowania wnętrz, mebli czy ogrodów wszystkie zajęcia z architektem prowadzącym realizowane są online “na żywo” przez platformę Zoom lub Google Meets. Jednocześnie wszystkie zajęcia są nagrywane i umieszczane na dedykowanym Dysku Google. W każdej chwili można wrócić do konkretnego modułu zajęć (np. na wypadek gdy któregoś dnia nie możemy pojawić się na zajęciach). Dodatkowo kursant otrzymuje dożywotni dostęp do nieustannie aktualizowanej Bazy Wiedzy, gdzie znajduje się wiele dodatkowych informacji w formie dokumentów, zdjęć i video, z których warto aby również korzystał przed i po zajęciach online. Przed zajęciami zawsze wysyłamy instrukcję wraz z informacją, jaką partię materiału należy przyswoić przed konkretnymi zajęciami.
8. Czy mogę otrzymać status ucznia / studenta?
W przypadku studiów podyplomowych uczestnicy nie otrzymują formalnego statusu studenta czy ucznia, otrzymują status słuchacza. Nasza Roczna Akademia Projektowania daje możliwość uzyskania świadectwa uczelni wyższej, jednak roczna nauka nie daje możliwości uzyskania statusu ucznia lub studenta, gdyż do tego wymagane są co najmniej 2 letnie studia. Na wniosek uczestnika możemy wystawić dokument poświadczający, że jest Pan/Pani słuchaczem na studiach podyplomowych/kształceniu specjalistycznym/kursie.
9. Czy otrzymam dostęp do materiałów w formie elektronicznej?
Każdy nasz kursant dostaje dożywotni dostęp do naszej nieustannie aktualizowanej elektronicznej Bazy Wiedzy, gdzie znajduje się wiele dodatkowych dokumentów, zdjęć, plików oraz materiałów video uzupełniających lub utrwalających zdobytą na kursie wiedzę.
10. Kiedy otrzymam dostęp do materiałów w formie elektronicznej?
W przypadku kursów online dostęp do materiałów w formie elektronicznej przekazujemy w dniu rozpoczęcia kursu, natomiast w przypadku kursów stacjonarnych dostęp do materiałów w formie elektronicznej przekazujemy na 3 dni przed rozpoczęciem kursu. Materiały udostępniamy na Dyskach Google na adres mailowy podany przy zapisie. Sugerujemy posiadanie maila na Gmail i korzystanie z takiego maila podczas trwania kursu.
11. Czy kurs kończy się egzaminem?
Zaliczenie kursów jest praktyczne, tj. Kursy nie kończą się egzaminem, jednak po zakończeniu zajęć należy przesłać pracę zaliczeniową, na podstawie której wydajemy certyfikat ukończenia kursu. Praca zaliczeniowa to projekt realizowany podczas trwania kursu. W przypadku studiów podyplomowych – dodatkowo realizowane są obrony pracy w formie online.
12. Czy mogę otrzymać świadectwo uczelni wyższej bez matury?
Tak, w przypadku wykształcenia bez matury lub tylko z maturą można uzyskać świadectwo Specjalisty Projektowania Wnętrz i Mebli wystawiane przez WSNS Pedagogium w Warszawie w ramach kształcenia specjalistycznego, które obejmuje udział w naszej Rocznej Akademii Projektowania. Więcej informacji na stronie: https://on-arch.pl/o-nas/.
13. Czy będąc na kursie online mogę uczestniczyć w wyjściu do sklepów partnerskich?
Możemy Panią/Pana dołączyć do zajęć w sklepach partnerskich z grupą stacjonarną w wybranym mieście – wystarczy zgłosić taką wolę w polu “Uwagi” podczas zapisu na kurs. Wówczas prześlemy mailowo informację o planowanym terminie takiego wyjścia i bez problemu można wziąć w nim udział.
14. Czy po zakończeniu kursu otrzymam certyfikat? Czy po kursie online na certyfikacie będzie napisane że był to kurs “online”?
Po każdym kursie można otrzymać certyfikat ukończenia kursu, warunkiem jest przesłanie pracy zaliczeniowej: dokumentacja techniczna (3 rzuty) + 3 wizualizacje. Pracę zaliczeniową należy wysłać do 14 dni od zakończenia kursu na adres certyfikaty@on-arch.pl . Na certyfikacie kursu online nie jest napisane że był on realizowany w formie online.
15. Czy do kursu trzeba mieć wykupioną licencję programu? ( SketchUp, Vray)
Nie trzeba mieć licencji do programów komputerowych, których uczymy podczas kursów. Kursanci otrzymują instrukcję instalacji i klucze licencyjne programów SketchUp / Vectorworks / AutoCAD na czas trwania zajęć i do 14 dni od ich zakończenia jako czas na przygotowanie pracy zaliczeniowej. Programy proszę zainstalować dopiero po otrzymaniu takiej wiadomości od On-Arch (lub od architekta prowadzącego) aby nie korzystać z programu samodzielnie i nie nabierać niepoprawnych nawyków pracy w programie, które prowadzący musi później korygować. Tylko uczestnicy Rocznej Akademii Projektowania otrzymują klucze licencyjne programu SketchUp na rok.
16. Nie umiem rysować - czy poradzę sobie na zajęciach z rysunku?
Na zajęciach realizowany jest rysunek techniczny, zatem nie trzeba mieć tutaj specjalnych umiejętności malarsko-rysunkowych aby taki rysunek wykonać, ponieważ jest on wykonywany przy pomocy skalówki i bloku milimetrowego więc jest to umiejętność do wypracowania. Zajęcia z rysunku technicznego są prowadzone od podstaw a celem tych zajęć jest nauka precyzyjnego odwzorowywania kształtów, proporcji i szczegółów w sposób zrozumiały i czytelny – nie artystyczny. Wszystko, czego potrzebujesz, to chęci do nauki i odrobina cierpliwości. Instruktorzy zadbają o to, byś krok po kroku zdobywał umiejętności niezbędne do tworzenia rysunków technicznych.
17. Muszę zrezygnować z kursu, a już zrealizowałam płatność, co w takim przypadku?
Jeżeli kurs jeszcze się nie rozpoczął – bez problemu możemy przenieść Cię na inny termin kursu lub zlecić zwrot środków na konto. Jeżeli wzięłaś/wziąłeś udział w kilku zajęciach, ale musisz je przerwać z ważnych powodów – możesz dokończyć kurs w innym terminie lub zwrócimy Ci środki za kurs pomniejszając płatność proporcjonalnie do zrealizowanych zajęć. W obu przypadkach skontaktuj się z nami, jak najszybciej na adres info@on-arch.pl.
18. W jakiej lokalizacji będą realizowane zajęcia? (dotyczy tylko kursów stacjonarnych)
Informacje szczegółowe o lokalizacji zajęć stacjonarnych otrzymasz w wiadomości mailowej min. 3 dni przed startem kursu. Sale szkoleniowe, z którymi najczęściej korzystamy znajdziesz w zakładce: O nas – Sale szkoleniowe. Jeżeli potrzebujesz informacji o sali szkoleniowej wcześniej, gdyż musisz zaplanować dojazd i nocleg, napisz na info@on-arch.pl lub zadzwoń do nas.
19. Jak wygląda praca zaliczeniowa? Co muszę zrobić, aby zaliczyć kurs i uzyskać certyfikat?
20. Gdzie znajdę informację o osobie prowadzącej zajęcia?
Wszyscy architekci prowadzący zajęcia w ON-ARCH to doświadczeni praktycy, aktywnie pracujący w branży architektury wnętrz oraz posiadający doświadczenie w prowadzeniu zajęć dydaktycznych. Szczegółowy opis poszczególnych prowadzących znajdziesz w zakładce O nas – Nasz zespół. Informacja o architektach prowadzących dany kurs stacjonarny zostaje przesłana do każdego kursanta w mailu organizacyjnym, najpóźniej 3 dni przed rozpoczęciem zajęć.
21. Czy dostanę dostęp do bazy wiedzy, dodatkowych materiałów w tematyce projektowania?
Oczywiście. Każdy kursant otrzymuje dożywotni dostęp do naszej nieustannie aktualizowanej bazy wiedzy, gdzie znajdują się liczne prezentacje, dokumenty, filmy itd. dotyczące poruszanych podczas kursu zagadnień i nie tylko, do których może wracać w wolnej chwili nawet po zakończeniu zajęć. Dodatkowo zapraszamy do śledzenia naszych profili społecznościowych, gdzie również dzielimy się wiedzą i nowościami z zakresu projektowania wnętrz oraz ogrodów: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, LinkedIn, Pinterest. Ciekawe materiały video znajdziesz również na naszej platformie webinarowej: www.architektura-online.com.
Pytania w trakcie kursu
1. Zapisałam/łem się na kurs i co dalej? Czy otrzymam dodatkowe informacje i potwierdzenie?
Oczywiście, do 3 dni po zapisie na naszej stronie internetowej otrzymasz mailowe potwierdzenie zapisu, a na 2 tygodnie przed planowanym startem kursu również dodatkowe informacje organizacyjne oraz dane do płatności. Po potwierdzeniu udziału w kursie i uiszczeniu opłaty przesyłamy na 3 dni przed startem kursu wszelkie dostępy do naszej bazy wiedzy (materiały szkoleniowe w formie elektronicznej czy dostęp do KIS List) oraz dodatkowe informacje dotyczące realizacji zajęć (informacje o prowadzącym zajęcia, miejsce szkolenia i harmonogram zajęć).
2. Czy przed zajęciami "na żywo" z architektem muszę przejrzeć wszystkie materiały szkoleniowe?
Przy kursach online otrzymujesz w dniu rozpoczęcia zajęć dostęp do naszej bazy wiedzy oraz wskazówki, jaki zakres materiału należy przejrzeć/przeczytać przed pierwszymi zajęciami online. Możesz wówczas zadać wcześniej pytania prowadzącemu zajęcia (na dedykowanej platformie do komunikacji podczas kursu – Trello), na które odpowie podczas spotkania online „na żywo”. Jeżeli jednak nie masz możliwości, aby zapoznać się z rekomendowaną partią materiału wcześniej, nic się nie stanie – prowadzący zajęcia podczas spotkania online porusza wszystkie planowane zagadnienia, a pytania możesz zadać po spotkaniu.
3. Pojawia się komunikat “Przekroczyłam dozwolone licencje / Aktywacje program Sketchup” – Co robić?
To błąd, który pojawia się najczęściej, jeżeli jesteśmy zalogowani do SketchUp na dwóch urządzeniach/kartach przeglądarki, itp. Prosta instrukcja, jak sobie z nim poradzić znajduje się tutaj: https://pomoc.progrupa.com/support/solutions/articles/9000203973-przekroczy%C5%82e%C5%9B-dozwolone-aktywacje-subskrypcja-
4. Czy mogę u Państwa kupić program sketchup?
Nie jesteśmy dystrybutorem oprogramowania SketchUp, licencję programu można zakupić na stronie firmy ProGrupa (www.progrupa.com ). Przed zakupem można skontaktować się z działem Sprzedaży, powołać na ON-ARCH i zapytać o możliwości zniżek, które aktualnie oferują dla naszych kursantów.
5. Czy i kiedy dostanę dostęp do KIS List?
KIS List przyznaje dostęp do wersji edukacyjnej co do zasady pod koniec kursu, gdyż dopiero kończąc projekty kursanci tworzą listy zakupowe + nie konsumujemy czasu działania wersji edukacyjnej podczas, gdy jeszcze nie ma konieczności korzystania z KisList. Ważne, aby sprawdzać skrzynkę SPAM, gdyż dostęp wychodzi automatycznie od KisList i zawiera link, dlatego wiadomość często wpada właśnie do spamu.
6. Czy mogę prosić o zaświadczenie umożliwiające zakup i korzystanie z licencji studenckiej sketchup?
Tak, oczywiście możemy wystawić takie zaświadczenie uczestnikom Rocznej Akademii Projektowania, prosimy o przesłanie wiadomości w tej sprawie na adres: certyfikaty@on-arch.pl.
7. Gdzie znajdę nagrania z zajęć online?
Nagrania z zajęć online udostępniane są przez architektów prowadzących na dedykowanym dla całej grupy Dysku Google, do którego dostęp otrzymali Państwo w wiadomości mailowej w dniu startu kursu.
8. Jakie muszę mieć zainstalowane programy na kurs?
Przed rozpoczęciem zajęć prosimy nie instalować programów. W odpowiednim momencie kursu – po zakończeniu zajęć z rysunku technicznego, przekażemy każdemu uczestnikowi informację, w jaki sposób zainstalować dany program i kiedy to zrobić.
9. Czy mogę przenieść się do innej grupy?
Jeżeli tylko będą dostępne miejsca w innej grupie, nie ma przeszkód. Prosimy tylko o wcześniejszą informację, do której grupy chce się Pan/Pani przenieść, wówczas zweryfikujemy dostępność miejsc i wrócimy z informacją zwrotną, podając szczegóły organizacyjne. Prosimy o kontakt na info@on-arch.pl
10. Czy mogę dołączyć do kursu który już wystartował?
Jest taka możliwość, jeżeli po pierwsze posiadamy miejsce w grupie, a po drugie materiał, który do tej pory przerobiła grupa, zostanie przez Panią/Pana przyswojony w ramach pracy własnej lub nadrobiony w innej grupie (np. online). Oczywiście prześlemy szczegóły, jakie są możliwości w tej kwestii. Prosimy o kontakt na info@on-arch.pl
11. Czy mogę uczestniczyć tylko w konkretnym module kursu?
Jest możliwość uczestnictwa w konkretnych modułach kursu takich jak: teoria, rysunek techniczny lub program komputerowy. Stawka za godzinę jest wówczas naliczana w kwocie 30,00 zł netto (dla kursów stacjonarnych) oraz 25,00 zł netto (dla kursów online) za 1 h kursu w zależności od ilości godzin.
12. Nie otrzymałem przesyłki z materiałami i szkoleniowymi, a jutro rozpoczynają się zajęcia (dotyczy kursów online)
Nie ma się czym martwić. Przesyłka z materiałami szkoleniowymi będzie potrzebna dopiero na zajęcia z rysunku technicznego – w trzecim tygodniu zajęć. Co prawda w paczce będzie również wersja drukowana naszego autorskiego skryptu szkoleniowego, ale został on również udostępniony w wersji online w Strefie Wiedzy, do której ma Pan/i dostęp. Jeżeli zaś paczka nie dotrze do państwa w ciągu pierwszego tygodnia zajęć prosimy o kontakt na info@on-arch.pl .
13. Czy mogę dokończyć kurs w innym mieście? W innej formie?
Tak, jeżeli będą dostępne miejsca w grupie stacjonarnej w wybranym mieście i terminie lub w grupie online to nie ma żadnego problemu. Prosimy tylko o informację, który kurs dokładnie Panią/Pana interesuje, zweryfikujemy dostępność miejsc i wrócimy z odpowiedzią oraz informacjami organizacyjnymi. Prosimy o informację na info@on-arch.pl
14. Potrzebuję więcej czasu z architektem, czy są u Państwa możliwe dodatkowe konsultacje (e – korepetycje)
Zachęcamy do skorzystania z indywidualnych e-korepetycji z naszymi architektami, które umożliwiają spotkanie online 1/1 lub kontakt drogą mailową (pisemną) w celu omówienia napotkanych problemów lub odpowiedzi na dodatkowe pytania. Korepetycje dostępne są tutaj: https://on-arch.pl/e-korepetycje/ . Po kliknięciu w wybranego eksperta, zostanie Pan/i przekierowana/ny na naszą platformę webinarową, gdzie będzie można dokończyć proces zakupu i realizacji e-korepetycji.
15. Nie otrzymałam linku na szkolenie online
Architekt prowadzący wysyła link do spotkania online najpóźniej w dniu zajęć, przed ich rozpoczęciem oraz zamieszcza na platformie do komunikacji Trello (dostęp do tej platformy wysyłaliśmy w wiadomości mailowej przed rozpoczęciem kursu). Prosimy również o sprawdzanie skrzynki SPAM. Jeśli nie otrzymał Pan/i linku na pół godziny przed zajęciami i dalej nie może Pan/i odszukać linku prosimy o kontakt na info@on-arch.pl.
16. Co jeśli nie mogę uczestniczyć w zajęciach? Czy i jak mogę nadrobić materiał ?
Jeżeli w terminie planowanego zjazdu szkoleniowego lub zaplanowanego terminu zajęć online wypadnie ważna sprawa, która spowoduje, że nie będziesz mógł/mogła wziąć udziału w zajęciach, napisz do nas na adres info@on-arch.pl W takim wypadku sugerujemy w jaki sposób możesz nadrobić materiał, np. odbyć zajęcia w innej grupie, odrobić materiał z grupą online lub nadrobić materiał na podstawie posiadanej przez nas bazy wiedzy.
17. Czy mogę dokończyć kurs z inną grupą szkoleniową?
Jeżeli w trakcie trwania kursu chciałabyś/chciałbyś z jakiś powodów zmienić grupę szkoleniową (np. inna grupa ma bardziej dogodny dla Ciebie harmonogram zjazdów, itp.), oczywiście jest taka możliwość pod warunkiem, że będzie dostępne miejsce w tej grupie. W tej sprawie prosimy o kontakt na adres info@on-arch.pl
18. Zmienił się harmonogram zajęć ( np. choroba architekta), który mi nie pasuje. Co robić?
W przypadku zaistnienia nieprzewidzianych okoliczności (np. architekt prowadzący zachoruje) możemy zmienić harmonogram zjazdów. Jeśli nowy harmonogram kursu Pani/Panu nie pasuje to prosimy o kontakt na info@on-arch.pl. Postaramy się znaleźć rozwiązanie w tej sytuacji.
Pytania finansowe
1. Dlaczego nie otrzymałam/łem faktury?
Każdy uczestnik otrzymuje fakturę. Jeżeli podczas zapisu uzupełnione zostały dane firmy to będzie ona wystawiona na te dane, w przeciwnym wypadku (jeśli pole zostawimy puste) będzie wystawiona na dane z przelewu na kurs uzupełniła Pani dane do FV to zostanie ona wystawiona, Co Jeśli zapomniałaś / zapomniałeś wypełnić dane firmy podczas zapisu to żaden problem – napisz do nas na info@on-arch.pl i podaje dane.
2. Kiedy otrzymam fakturę?
Co do zasady FV wystawiane są do 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym została dokonana płatność.
3. Zapisałam się na kurs. Czy muszę od razu wpłacić ?
Sam zapis na kurs nie jest zobowiązujący. Jest to rezerwacja miejsca w grupie. Na 7 dni przed rozpoczęciem zajęć możesz bezkosztowo zrezygnować z udziału w kursie. Na 2 tygodnie przed rozpoczęciem zajęć będziemy się kontaktować mailowo, potwierdzać twoje uczestnictwo i wówczas prześlemy szczegóły oraz dane do płatności. Jeżeli chcesz dokonać płatności już teraz wejdź w zakładkę “cennik” na naszej stronie – tam znajdziesz wszystkie informacje dotyczące danych do przelewu.
4. Czy PUP może mi sfinansować kurs?
Oczywiście współpracujemy z urzędami pracy i realizujemy wspólnie dofinansowania do kursów. Co do możliwości samego dofinansowania, należy się skontaktować ze swoim Powiatowym Urzędem Pracy i dopytać, czy są środki i można z takich dofinansowań aktualnie skorzystać. Po przyznaniu przez Urząd bonu szkoleniowego wszystkie pozostałe formalności są organizowane już na linii Urząd-ON-ARCH i uczestnik nie musi się przejmować dokumentacją.. Ze strony uczestnika wymagany jest jedynie zapis przez formularz kontaktowy (gdzie uzupełnia m.in. dane do certyfikatu czy kontaktowe).
5. Jak mogę zapłacić ? Czy mogę zapłacić elektronicznie?
Można zapłacić przelewem tradycyjnym lub poprzez płatności elektroniczne (w tym BLIK lub karty płatnicze). W przypadku chęci dokonania zapłaty płatnością elektroniczną, prześlemy link do płatności.
6. Chcę się wybrać na kurs z koleżanką . Czy mogę uzyskać jakiś rabat?
Tak – Prosimy o kontakt na info@on-arch.pl. Udzielimy unikalnego kodu rabatowego na 5% dla każdego z uczestników.
7. Chcę kupić kurs na prezent. Czy są jakieś vouchery?
Oczywiście, można zakupić voucher na wybrany kurs dla wybranej osoby. Voucher można wykorzystać w ciągu 12 m-cy od zakupu. Szczegółowe informacje znajdują się na naszej stronie: https://on-arch.pl/voucher-na-kurs/
8. Czy mogę otrzymać fakturę proformę do uiszczenia opłaty
Tak, oczywiście możemy wystawić proformę do opłaty za kurs, prosimy o podanie danych do faktury na adres info@on-arch.pl bądź wpisać tę prośbę w polu “Uwagi” przy zapisie na kurs.
9. Czy mogę zapłacić w ratach?
Tak, można opłacić kurs w ratach. Krótkie kursy (120 h, 100 h, 40 h) co do zasady można opłacić w dwóch równych ratach (całą kwotę brutto dzielimy równo na pół i płacimy połowę, pozostałą kwotę wpłacamy w połowie trwania kursu) nie trzeba tego nigdzie zgłaszać, jeżeli widzimy że na konto wpłynęła połowa kwoty wiemy już że dana osoba wpłaca w dwóch ratach, nie ma również żadnych dodatkowych opłat związanych z płaceniem w dwóch ratach. Roczną Akademię Projektowania opłacamy w dwóch lub w ośmiu ratach. Dokładne informacje co do wysokości są wyszczególnione w zakładce cennik w poszczególnych kursach.
W przypadku zainteresowania płatnością w większej ilości rat to prosimy o kontakt indywidualny na info@on-arch.pl aby skorzystać usług naszego partnera TubaPay, z którym płatność można podzielić nawet na 12-24 raty.
10. Czy mogę otrzymać fakturę ?
Oczywiście. Prosimy o podanie danych do faktury w polu “Dane do faktury” przy zapisie na kurs bądź wysłać prośbę na adres info@on-arch.pl
11. Jeżeli mam własna licencje programu SketchUp to czy cena kursu pozostaje dla mnie bez zmian?
Jeśli posiada Pan/i swoją licencję komercyjną programu SketchUp udzielamy indywidualnej zniżki, zatem prosimy o informację na adres info@on-arch.pl
12. Składam wniosek o dofinansowanie kursu do PUP, jaka cena mnie obowiązuje netto czy brutto, co powinnam wpisać we wniosku?
Co do zasady, dla PUP zawsze przyjmujemy kwoty brutto kursu, ponieważ przeprocesowanie takiego wniosku jest dla nas bardziej czasochłonne. Wpisujemy kwotę brutto z naszej strony internetowej i następnie netto=brutto.
Pytania po zakończeniu kursu
1. Czy muszę założyć firmę aby projektować dla klientów?
Nie musisz zakładać firmy, aby projektować wnętrza dla klientów, ale wybór formy działalności zależy od tego, jak chcesz pracować. Oto kilka przykładowych możliwości opcji:
1. Praca na umowę cywilnoprawną (bez firmy)
Możesz pracować na podstawie umowy o dzieło lub umowy zlecenia.
Klient (osoba prywatna lub firma) może zapłacić Ci wynagrodzenie i rozliczyć je w ramach swojej działalności.
Wadą jest brak możliwości odliczania kosztów i ograniczona wiarygodność w oczach większych klientów.
2. Własna działalność gospodarcza (firma)
Jeśli chcesz pracować na większą skalę, możesz założyć jednoosobową działalność gospodarczą (JDG).
Daje to możliwość wystawiania faktur, rozliczania kosztów i budowania profesjonalnego wizerunku.
Musisz opłacać składki ZUS (chyba że korzystasz z ulg na start) oraz prowadzić księgowość.
3. Współpraca z biurem projektowym
Możesz pracować jako freelancer lub na umowę o pracę w firmie zajmującej się projektowaniem wnętrz.
Biuro zajmuje się formalnościami, a Ty wykonujesz projekty.
Jeśli planujesz projektować wnętrza okazjonalnie, umowy cywilnoprawne mogą wystarczyć. Jeśli chcesz rozwijać biznes i mieć większą swobodę, założenie firmy (np. JDG) będzie najlepszym rozwiązaniem
2. Czy On-Arch może mnie promować?
Chętnie dzielimy się osiągnięciami i sukcesami naszych kursantów, którzy rozpoczynają profesjonalną działalność w branży projektowania wnętrz – prosimy o kontakt i chętnie umieścimy informację w naszych Social Mediach. Prosimy o kontakt na adres biuro@on-arch.pl
3. Kiedy otrzymam Certyfikat ukończenia?
Certyfikat ukończenia kursu certyfikat w wersji elektronicznej zostanie wysłany na adres mailowy podany przy zapisie na kurs do ok. 14 dni od daty przesłania kompletnej pracy zaliczeniowej przez kursanta. Pracę należy przesłać mailowo w pdf na adres certyfikaty@on-arch.pl. W razie wątpliwości, co powinna zawierać praca zaliczeniowa, zapraszamy na stronę:https://on-arch.pl/projektowanie-wnetrz-stacjonarnie/#zaliczenie.
Dla osób zainteresowanych otrzymaniem papierowego certyfikatu istnieje możliwość wysyłki ww. dokumentu na podany adres korespondencyjny za dodatkową opłatą – wystarczy złożyć i opłacić zamówienie poprzez link: https://architektura-online.com/zamowienie/
4. Nie wyrobię się wysłaniem pracy zaliczeniowej – Czy mogę wydłużyć termin?
Można przesłać pracę zaliczeniową później niż 14 dni od zakończenia kursu, jednak:
- licencja edukacyjna SketchUp nie będzie już działała i może nie być możliwości jej wydłużenia,
- czas zaliczenia pracy może się wydłużyć z uwagi na dostępność architektów
- certyfikat ukończenia kursu może zostać wystawiony dopiero po przesłaniu pracy zaliczeniowej.
5. Ukończyłam kurs rok temu ale jeszcze nie wysłałam pracy zaliczeniowej. Czy mogę jeszcze otrzymać certyfikat?
Tak, po wysłaniu pracy zaliczeniowej otrzyma Pani certyfikat ukończenia kursu. Prosimy o kontakt na certyfikaty@on-arch.pl